خط تولید زغال فشرده دست دوم

خط تولید زغال فشرده دست دوم

مسلماً وقت گذاشتی و داری این مطالب رو می‌خونی قصد راه اندازی خط تولید ذغال فشرده دست دوم رو داری.. ذغال فشرده یا ذغال قالبی رایج‌ترین نوع بریکت سوختنی است که با گَرد ذغال چوب ساخته می‌شود. یکی از مراحل تولید و ساخت ذغال، راه‌اندازی خط تولید ذغال فشرده دست دوم می‌باشد که کار این خط تولید مجدد از ذغال‌های پسماند و غیرقابل استفاده به ذغال مرغوب و باکیفیت است. (تا انتهای این مطلب همراه من باشید)

فرآیند تولید ذغال فشرده

ذغال فشرده حرارت بالایی دارد، دود نمی‌کند و کمترین وزن را بعنوان سوخت دارد. اگر چوب در مُجاورت هوای مناسب بسوزد، به طور کامل آتش می‌گیرد و در صورتی که هوای اطراف آن محدود شود، دود نخواهد کرد. در این مواقع آتش به اصطلاح خفه شده و چوب به ذغال تبدیل می‌شود.

اگر برای تولید در خط تولید ذغال فشرده دست دوم ذغال چوب فشرده از خاک اره یا دیگر ضایعات کشاورزی استفاده شود؛ از تخریب جنگل‌ها جلوگیری خواهد شد. علاوه بر این از دود حاصل از این فرآیند برای تولید سرکه چوب استفاده می‌شود که در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد. ذغال چوب معمولی افزایش خواهد یافت. قطعات این ذغال هم شکل و هم اندازه بوده و با وجود حفره‌ای در وسط قطعات ذغال، هنگام استفاده از آن دیگر نیازی به باد زدن برای افزایش اُکسیژن رسانی هنگام سوخت نخواهد بود؛ همچنین بسته‌بندی و نگهداری این نوع ذغال چوب بسیار راحت‌تر خواهد بود.

برای تهیه ذغال فشرده از چه چیزی استفاده می‌کنند؟

برای تهیه ذغال فشرده در خط تولید ذغال فشرده دست دوم از خاک اره استفاده می‌شود. ابتدا خاک اره و دیگر پسماندهای چوبی کارخانجات دانه‌بندی شده؛ سپس وارد دستگاه فشرده‌سازی هیدرولیک می‌شوند. به دلیل فشار بسیار زیاد اِعمال شده در این فرآیند، ذرات خاک اره و پودر چوب بدون نیاز به هیچ نوع ماده افزودنی و عمل چسباننده، بخوبی به همدیگر می‌چسبند و به این ترتیب خاک اره پس از فشرده شدن به شکل استوانه یا چهارگوش یا مستطیلی به قطعات کوچکتر و مُجزایی تقسیم می‌شود.

مواد اولیه جهت تولید زغال با خاک اره

خاک اره فشرده شده از قابلیت استفاده در شومینه‌های هیزمی با طول عمری 3 برابر هیزم‌های معمولی برخوردار است. در مرحله بعدی، خاک اره فشرده شده و شکل گرفته در کوره‌های کنترل شده و بدون وجود هوا به ذغال چوب تبدیل می‌شود. دود حاصل از تبدیل خاک اره به ذغال چوب به سرکه چوب تشکیل می‌شود.

مزایای تولید ذغال فشرده

برخی از مزایای تولید ذغال فشرده در خط تولید ذغال فشرده دست دوم به شرح ذیل می‌باشد:

  • بدون استفاده از مواد شیمیایی
  • بدون بوی بد و گاز
  • بدون صَمغ
  • دارای حرارت بالا
  • با خاکستر بسیار کم
  • بدون جرقه و بدون سردرد
  • زمان سوخت بالا

خط تولید ذغال فشرده دست دوم چگونه راه‌اندازی کنیم؟

بریکت کردن فرآیندی است که در خط تولید زغال فشرده دست دوم طی آن برخی از انواع مواد به صورت مخلوط با افزودنی با مواد دیگر صرفاً تحت فشار زیاد جهت شکل گرفتن افزایش تراکم و اصطلاح برخی مواد فشرده می‌شوند. عمل فشرده ‌سازی در خط تولید زغال فشرده دست دوم بر حسب نوع و سایز مواد اولیه، نوع محصول موردنظر و فرآیند مورد علاقه می‌تواند در فشار پایین، متوسط و زیاد صورت گیرد.

اگر ماده خام مورد نظر خاک اره یا براده چوب باشد. لیگنین چوب تحت فشار زیاد که با افزایش دما نیز همراه می‌باشد، آزاد شده و به عنوان یک (هم جوشی) موادی را که قرار است فشرده یا بریکت کردند را به هم می‌چسباند. شما برای راه اندازی این خط تولید نیاز به کمی گشت و گذار در اپلیکیشن‌هایی همچون دیوار دارید که افرادی بنا بر دلایلی در حال فروش یکجا خط تولید ذغال فشرده خود هستند.

در خط تولید ذغال فشرده از چه دستگاهی استفاده می‌شود؟

ماشین ‌سازی متحدان با دارا بودن این دستگاه‌ها فرآیند تولید ذغال فشرده دست دوم را انجام می‌دهد. ترکیبات شامل: 80 درصد خاک اره، 10 درصد مواد سلولوزی مثل پوست گردو (باعث استحکام بریکت می‌گردد) و 10 درصد خاکه ذغال می‌باشد.

خاک اره اول وارد دستگاه اَلَک شده و بعد از سَرند شدن وارد دستگاه خشک‌کن می‌گردد و در دستگاه خشک‌کن رطوبت تا 10 درصد کم می‌شود. در خط تولید ذغال فشرده دست دوم از دستگاه خشک‌کن که شامل موارد زیر است؛ استفاده می‌گردد:

  • دیگ دمنده حرارتی
  • 20 متر لوله بصورت سینوسی یا لوله دوار چرخشی
  • دستگاه مکنده توربینی
  • سیکلن گریز از مرکز

خاک اره بعد از عبور از خشک‌کن بعد از سیکلن در میکسر با مواد سلولوزی میکس شده و وارد دستگاه فشرده ‌ساز می‌گردد. تحت فشار بالای 60 بار در دمای 350 – 430 درجه فرآیند فشرده ‌سازی صورت می‌گیرد. این دستگاه می‌تواند در هر ساعت 300 کیلوگرم بریکت تولید کند. بریکوت‌ها را وارد کوره سنتی می‌کنند و در محیط بدون اُکسیژن یا خلع فرآیند کربونیزاسیون را انجام می‌دهند.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید با تولید زغال بیشتر آشنا بشوید پیشنهاد می‌کنیم مقاله: شغل سودآور: تولید زغال با سرمایه کم را مطالعه نمایید. از اینکه تا انتها همراه ما بودید، از شما سپاسگزاریم. ذغال جزء صنعت‌های پردرآمد می‌باشد و اگر شما هم به دنبال درآمد زیاد هستید و می‌خواهید کارآفرین شوید و اشتغال‌زایی کنید، پیشنهاد ما به شما راه‌اندازی خط تولید ذغال فشرده است. سؤالات، نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اِشتراک بگذارید.

27 دیدگاه دربارهٔ «خط تولید زغال فشرده دست دوم»

  1. سلام. من می خوام وارد خط تولید زغال فشرده بشم. مشکلات صنعت ذغال فشرده چی هستن. ممنونم از شما

  2. سلام یه خط‌ تولید کامل زغال خاکه زغالی دارم ۶ماهه کارکرده دوتنم مواد اولیه بیل میکانیکی خریدم میخام بفروشم قیمت مناسب

  3. سلام برای احداث یک کارگاه تولید زغال فشرده تجهیزات آن را از کجا و کدام شرکت باید تهیه کرد لطفا اطلاع دهید. ۰۹۱۲۱۰۸۵۰۶۸

  4. مهدی رضازاده

    دنبال خرید یک دستگاه تولید زغال فشرده هستم.
    نو یا دست دوم البته دست دوم به شرط سلامت.
    شرایط فروش شما به چه صورت هست؟

  5. با سلام و خسته نباشيد. آیا شما ماشین آلات خط تولید زغال رو خودتان تولید می کنید؟ در اینصورت قیمت خرید خط تولید این نوع زغال چقدر میشه؟ آیا به صورت قسطی فروش دارد؟

    1. سلام. من خط تولید کامل زغال فشرده را دارم. بعلت قبولی در دانشگاه در شهری دیگر قصد فروش دارم.

  6. سیدمحمدموسوی

    باسلام قیمت خط تولید ذغال فشرده باچند قالب متفاوت چند درمیاد؟
    چقدر فضا واسه کارگاه مناسبه؟
    میشه ازکارخانه بازدید کرد

    1. مهندس سعید محمدیان

      سلام بر شما
      جناب موسوی تماس بگیرید.
      شماره‌های تماس:
      ۶۸ ۵۰ ۱۰۸ ۰۹۱۲ (محمدیان)

      ۶۳ ۸۴ ۷۶۴ ۰۹۱۲ (محمدیان)

    2. سلام .آقای امید . من خط تولید کامل زغال فشرده چینی را دارم. بعلت قبولی در دانشگاه در شهر دیگر مجبورم بفروشم. با من تماس بگیر
      ۰۹۱۲۱۰۸۵۰۶۸

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا